Matías Rodríguez Rivas

DCDP student - 2022 Generation

Email: matrodriguezr@udd.cl

Studies

– Nurse, Approved with Maximum Distinction. Faculty of Medicine, University of Development
– Candidate for a Master’s Degree in Community Psychology, University of Chile.
– Doctoral student in Medical Sciences, University of Almería, Spain.
– Diploma in Teaching and Motivation, Universidad del Desarrollo, 2021.

Publications and participation in research

Rodríguez-Rivas, M. E., Cangas, A. & Fuentes, D. (2021). Controlled Study of the Impact of a Virtual Program to Reduce Stigma Among University Students Toward People With Mental Disorders. Frontiers in Psychiatry, 12, 632252. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2021.632252

Rodriguez-Rivas, M. E. (2021). Attitudes Towards People With Mental Illness Among Medical Students: A Qualitative Research. Psychology, Society and Education. http://dx.doi.org/10.25115/psye.v13i2.3663

Rodríguez-Rivas, M. E., Cabrera, T., Benavente, M., Pacheco, D., Melipillán, R., Alfaro, J., Varela, J., & Reyes, F. (2021). Efectos del Período de Pandemia en el Bienestar de Adolescentes Chilenos. En Centro de Estudios en Bienestar y Convivencia Social (CEBCS), El Bienestar Antes, Durante y Después de la Pandemia. (pp. 152-165). Universidad del Desarrollo. https://doi.org/10.6084/m9.figshare.15164397.v1

Rodríguez-Rivas, M. E., Varela, J., & Alfaro, J. (In press). Bienestar Subjetivo y Experiencias durante el periodo de pandemia por Covid-19 en Adolescentes Chilenos. Psykhe. • Rodríguez-Rivas, M. E, Varela, J., González, C., & Chuecas, J. (En revisión). The role of family support and conflict as predictors of cyberbullying and subjective well-being during the Covid-19 period for Chilean Adolescents. Heliyon.

Quiroz, R., Rodríguez-Rivas, M. E., & Alfaro, J. (En revisión). Perceptions of professionals about factors affecting the implementation of early childhood support systems: a case study with an ecological perspective. Evaluation and Program Planning.

Quiroz, R., Alfaro, J., Rodríguez-Rivas, M. E., & Lastra, V. (Aceptado). The intersectoral cascade: a case study on perceived conflict and its outcomes on implementing child development systems. Journal of Child and Family Studies.

Varela, J., Muñoz-Najar, A., Chuecas, M., Rodríguez-Rivas, M. E., Guzmán, P., Bedin, L., & Matter, M. (En revisión). Life Satisfaction, Bullying, and Feeling Safe as a Protective Factor for Chilean and Brazilian Adolescents. Child Indicators Research.

Benavente, M., Rodríguez-Rivas, M. E., Cabrera, T., Melipillán, R., Alfaro, J., Varela, J., Reyes, F., y Pacheco, D. (In press). Efecto de la Experiencia de Cuarentena por COVID-19 Sobre el Bienestar Subjetivo en Adolescentes Chilenos. Associação Nacional de Pesquisa e Pósgraduação em Psicologia.

Rodríguez-Rivas, M. E, Cangas, A., & Cariola, L. A. (En revisión). Innovative technologybased interventions to reduce stigma toward people with mental disorders: A systematic review. Journal of Clinical Medicine

Rodríguez-Rivas, M. E., Méndez, C., Fernández, C., & Alonso, I. (In press). Efectos del Contacto Electrónico Vía Videoconferencia en la Reducción del Estigma Hacia las Personas con Enfermedades Mentales, Intervención en Contextos Clínicos y de la Salud. (Vol. IV). Dikinson.

Fuentes, D., Lizana, M., Pérez, C., Rodríguez-Rivas, M. E. y Riquelme, G. (En revisión). Experiencia de escribir un artículo en una revista científica en pregrado de la Facultad de Medicina Clínica Alemana-Universidad del Desarrollo. Revista Latino-Americana de Enfermagem.